Waarom je als bedrijf beter op Facebook dan op Netlog of Hyves kunt adverteren

Nog een ComScore grafiekje dat toont dat Facebook de overheersende social media tool is de meeste Europese landen.

Behalve daar waar er een lokaal alternatief bestaat (Nederland, Rusland), is Facebook ‘King of the World’. En ik vraag me af hoe lang dat de andere lokale sociale media bedrijven het kunnen volhouden…

Alleszins zullen ze alle nieuwigheden die Facebook met zijn immens kapitaal kan (laten) ontwikkelen moeten kunnen bijbenen willen ze hun huidige gebruikers actief blijven houden.

Persoonlijk vind ik het geen winnende situatie voor een hyves of een netlog – hoe meer vrienden er naar Facebook overgaan, hoe meer dat je geneigd bent om mee te gaan en ook even daar een accountje aan te maken.En dan ben je snel vertrokken en die netlog account zal alleen maar stof vergaren.

Tenzij je een exclusief clubje wil natuurlijk, maar dan is een forum of een custom website tegenwoordig snel gemaakt.

En als je als bedrijf wil adverteren, dan weet je snel welke site dat je moet kiezen : Facebook heeft de grootste aantal groep gebruikers, dus ga je je daar op focussen ! Toch ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *