Belgische KMO’s hechten weinig belang aan websites

Datanews schrijft dat Belgische KMO’s te weinig belang hechten aan hun aanwezigheid online, komend van een studie van goudengids.be.

Er werden 700 kmo’s onderzocht. Wat mij het meeste opviel is de verdeling per regio van wie van de kmo’s een website heeft :

  • KMO’s in Vlaanderen hebben voor 90% een website
  • In Wallonië hebben de kmo’s slechts voor 55% een website – zeer vreemd !
  • Brussel : 79%, er ergens tussen in

Ze gaan ook verder in op het feit dat slechts 1 op 8 bedrijven ook nog een e-commerce website heeft !

Met deze cijfers hoeft het niet te verbazen dat websites aangepast voor mobiele toestellen zoals smartphones en tablets nog minder dun gezaaid zijn. En nochtans zijn de financiële transacties via deze toestellen zo goed als verdubbeld in een jaar tijd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *